معرفی دستگاه خمکاری ورق و مزایا و ویژگی های آن

معرفی دستگاه خمکاری ورق و مزایا و ویژگی های آن

دستگاه خمکاری ورق یکی از مهم ترین دستگاه ها در صنایع مختلف از جمله کشاورزی، ساختمان سازی و انواع کارخانجات می باشد. این دستگاه مدل های مختلفی دارد که هر کدام از آنها، به نوعی ورقه های فلزی را با استفاده از نیروی بسیار زیاد، خم می کنند. بدین صورت از این نوع ورقه ها برای ساخت وسایل مختلف استفاده می شود.

نحوه کارکرد این دستگاه ها، به این صورت است. که ابتدا زاوی های که می خواهید بر روی ورق پیاده کنید را برای آن تایید تعیین می کنید. سپس دستگاه به دو صورت دستی و یا اتوماتیک ورقه را با همان زاویه تعیین شده خم می کند. اگر می خواهید تا در رابطه با دستگاه خمکاری ورق و مزایا و ویژگی های آن اطلاعاتی به دست آورید، پیشنهاد می شود که در ادامه مقاله همراه ما باشید.

معرفی دستگاه خمکاری ورق و مزایا و ویژگی های آن

معرفی انواع دستگاه خمکاری ورق

همانطور که پیشتر اشاره کردیم دستگاه خمکاری ورق یکی از پرکاربردترین دستگاه ها، در صنایع مختلف می باشد که به دو صورت اتوماتیک و یا دستی کار وجود دارد. برای استفاده از این دستگاه ابتدا اپراتور یک زاویه را برای آن تعیین می کند. سپس دستگاه شروع به کار می کند و با توجه به همان زاویه ورقه را خم می کند. دلیل پر کاربرد بودن دستگاه خمکاری ورق این می باشد که ورقه هایی که توسط این دستگاه خم می شوند، برای ساخت بسیاری از وسیله ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه همراه ما باشید تا به معرفی انواع مدل های دستگاه خم کن ورقه بپردازیم.

بررسی دستگاه خمکاری مکانیکی

یکی از انواع دستگاه خمکاری ورق مدل مکانیکی آن می باشد. در این مدل ورقه فلزی بر روی لبه بالایی دستگاه قرار می گیرد. و سپس با توجه به جنس و ضخامت فلز مورد نظر و همچنین زاویه تعیین شده دستگاه شروع به خم کردن ورقه می کند. در این مدل از انواع دستگاه خمکاری ورق، فشار به طوری از سمت دستگاه به ورقه وارد می شود که ورقه کاملاً بر طبق زاویه تعیین شده خم شود. زمانی که دستگاه در حال خم کردن ورقه مورد نظر می باشد، بخش بیرونی ورق به طور کاملاً کشیده در می آید و همچنین بخش درونی آن در حالتی فشرده قرار می گیرد.

دلیل اینکه این مدل از انواع دستگاه خمکاری ورق نسبت به سایر مدل ها از کاربرد بیشتری برخوردار است، این میباشد که با استفاده از مدل مکانیکی میتوانید ورقه را به حالت های مختلفی در بیاورید. همچنین در این مدل دقت و سرعت انجام کار بهتر از سایر مدل ها می باشد.

دستگاه خمکاری اتوماتیک

مدل پنوماتیک از انواع دستگاه خمکاری ورق

مدل پنوماتیک از انواع مدل های دستگاه خمکاری ورق می باشد که برای خم کردن قطعاتی که سایز نسبتاً کوچکی دارند، استفاده می شود. در این دستگاه یک کمپرسور هوا قرار دارد و نحوه کارکرد آن بدین صورت است که ابتدا ورقه مورد نظر در دستگاه قرار می گیرد. سپس با استفاده از نیروی هوا که از سمت کمپرسور دستگاه به ورقه وارد می شود، قطعه مورد نظر ساخته می شود. به این نکته توجه داشته باشید که مدل پنوماتیک فشار زیادی را بر روی ورقه مورد نظر وارد نمی کند. به همین دلیل این دستگاه برای ساخت قطعات کوچک مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه خم کاری ورق مدل cnc

دستگاه خمکاری ورق مدل cnc یکی از قدرتمند ترین مدل ها می باشد. که برای خمکاری، هم در ابعاد کوچک و هم در ابعاد بسیار بزرگ کاربرد دارد. دقت و ظرافت این دستگاه در فرایند خمکاری بسیار زیاد می باشد و می تواند ورقه هایی با وزن چند تن را نیز با دقت بسیار زیاد، خم کند. معمولا مدل cnc در صنایع بسیار بزرگ و برای خم کردن ورقه های چند تنی مورد استفاده قرار می گیرد. البته این نکته را بگوییم که برای خم کردن ورقه هایی با قطر چند میلی‌متر نیز می توان از این دستگاه استفاده کرد.

دستگاه خم کاری ورق مدل دستی

در این مدل از انواع دستگاه خمکاری ورق، بیشترِ فرایند توسط اپراتور انجام می شود. معمولاً این مدل از دستگاه های خم کاری به دلیل اینکه کار کردن با آنها بسیار زمان بر و سخت می باشد، در صنایع بزرگ مورد استفاده قرار نمی گیرند و فقط در برخی از کارگاه های کوچک از آنها استفاده می شود. یکی از مهم ترین مزایای این نوع دستگاه ها قیمت پایین آنها می باشد. نحوه کارکرد این دستگاه، بدین صورت است که ابتدا ورقه مورد نظر را در بین دستگاه قرار می دهید و سپس اهرم آن را به سمت بالا می کشید. بدین صورت لبه بالای دستگاه بر روی ورقه به طور کامل چفت می شود. اکنون با چرخاندن اهرم دیگر که به شکل دایره می باشد، دستگاه شروع به خم کردن ورقه مورد نظر می کند.

دستگاه خمکاری ورق مدل دستی

بررسی کاربرد های دستگاه خمکاری ورق

دستگاه خمکاری ورق در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال در صنایع بسیار بزرگ مانند صنعت کشتی سازی، برای خم کردن ورقه های مختلف کشتی ها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین از دستگاه خمکاری ورق در ساختمان سازی نیز استفاده می شود. از دستگاه خمکاری ورق در کارگاه های کوچک مانند کارگاه های ساخت مبلمان نیز استفاده می شود. در این کارگاه ها برای خم کردن ورقه هایی که در بخش زیرین مبل ها قرار می گیرند، از انواع دستگاه های خم کن ورق استفاده می شود.

قیمت دستگاه خم کاری ورق

در رابطه با قیمت دستگاه خمکاری ورق امروزه با توجه به اوضاع اقتصادی کشور ایران قیمت ها هر روز در حال تغییر می باشد. اما با توجه به برخی از پارامتر ها می توان یک بازه قیمت را برای انواع دستگاه خمکاری ورق مشخص کرد. به عنوان مثال برای دستگاه خمکاری دستی با توجه به جنس بدنه دستگاه، جنس لبه های آن و همچنین نوع فنر ها و اهرم های به کار رفته در آن، می توان بازهای را در بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون مشخص کرد. همچنین برای مدل های اتوماتیک با توجه به قدرت دستگاه، سیستم نرم‌افزاری و همچنین دقت دستگاه مورد نظر می‌توان بازه‌ای را در بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلیون در نظر گرفت.

از دیگر پارامتر هایی که در قیمت دستگاه خمکاری مدل اتوماتیک تاثیرگذار می باشد، می توان به سایز آن نیز اشاره کرد. نکته‌ای که باید بگوییم این می باشد که شما می توانید این دستگاه ها را به حالت دست دوم نیز خریداری کنید. در حالت کلی این کار پیشنهاد نمی شود. چرا که برخی از دستگاه ها ممکن است در ابتدا که شما آن را می بینید، ظاهری بسیار نو و تمیز داشته باشند. اما پس از مدت کوتاهی که از آن استفاده کردید. خرابی های بسیار زیادی برای آنها به وجود بیاید و شما مجبور به تعویض آنها شوید.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت گروه پارس کیا مهنام مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *