آشنایی با برش و حکاکی چوب

آشنایی با برش و حکاکی چوب Copy

برش و حکاکی چوب

یکی از تکنولوژی هایی که در سال های اخیر بسیار مورد استقبال صنعتگران و تولیدکنندگان در زمینه های مختلف قرار گرفته، استفاده از فناوری لیزر در برشکاری چوب و فلزات است. این تکنولوژی به راحتی توانایی تبدیل مواد خام به محصولاتی خاص و زیبا را داشته و دقت فراوانی را برای ایجاد اشکال و طرح های مختلف بکار می گیرد. علاوه بر این، استفاده از لیزر در ایجاد اشکال مختلف بر روی چوب، به زمان کمتری نیز نیاز داشته و محصولات، سریعتر از برشکاری دستی، آماده ارائه به بازار می شوند.

برش و حکاکی چوب که در سال های اخیر، بسیار مورد توجه تولیدکنندگان قرار گرفته، با ایجاد طرح های پیچیده و خاص، به این کسب و کار رونق چشمگیری بخشیده است. علاوه بر این، امکان وجود خطا در حکاکی طرح ها به روش سنتی، یکی دیگر از دلایلی است که باعث شده این روش با استقبال خوبی روبرو شود.

به کمک لیزر در صنعت چوب می توان طرح ها و نقوش متنوعی را بر روی کابینت های چوبی و مبل ها ایجاد نمود. علاوه بر این، طراحی بر روی قاب عکس ها نیز، به کمک برش و حکاکی چوب با لیزر امکان پذیر می باشد. حکاکی بر روی در و پارتیشن های چوبی، ساخت انواع یادبودها، برشکاری بوفه های چوبی، حکاکی لوگوی شرکت های تولیدکننده محصولات چوبی و برشکاری تخته های آشپزخانه، از جمله کاربردهای لیزر در صنعت چوب می باشد.

آشنایی با برش و حکاکی چوب

مزایای حکاکی چوب با لیزر

برش و حکاکی لیزر چوب، روشی نوین برای ایجاد طرح های زیبا روی سطوح چوبی و شخصی سازی محصول است. بعلاوه، با استفاده از این روش نوین، می توان تمام سفارشات خریدار را مطابق سلیقه وی، در مدت زمان کوتاهی آماده نمود. از دیگر مزایای برش و حکاکی چوب با لیزر، می توان به ظرافت، دقت و کیفیت بالای محصولات تولیدی اشاره نمود. در این نوع حکاکی، جای برش ها بسیار منظم و یکنواخت بوده و اثری از شکستگی هنگام برش، بر روی سطوح دیده نمی شود. بعلاوه، به کمک این روش می توان طرح های بسیار پیچیده را نیز در عمق های متفاوت برشکاری نمود.

همچنین، یکی دیگر از مزایای برش و حکاکی چوب با لیزر، ایجاد سطحی صاف و بدون خاک اره می باشد. پرتوهای لیزر پس از تابش به نقطه مورد نظر، حرارت نقطه مورد نظر را بالا برده و آن قسمت را تبخیر می کنند. در نتیجه ی این تماسِ غیر‌مستقیم، سطح چوب پس از حکاکی، صاف و ظریف باقی می ماند. به دلیل تولید نشدن خاک اره در هنگام کار نیز، به تمیزکاری سطح پس از برشکاری نیازی نیست.

حکاکی چوب

دستگاه لیزر برش و حکاکی چوب

برای برش و حکاکی چوب با لیزر از دستگاه های مخصوصی استفاده می شود که این دستگاه ها با برش تمیز و صاف سطوح چوبی، عملِ سمباده کاریِ پس از اتمام برش را حذف می کنند. دستگاه های لیزر می توانند هر نوع چوبی را برشکاری کنند؛ البته میزان قدرت مورد نیاز برای برش چوب ها با یکدیگر متفاوت است. بطور مثال، برای برش چوب گردو و افرا به قدرت بیشتری نیاز بوده در حالی که برش چوب درخت کاج به قدرت کمتری نیاز خواهد داشت. گذشته از جنس چوب، در کار با لیزر، توجه به وجود موادی مانند رزین بر روی سطوح چوبی، بسیار اهمیت دارد.

کار با دستگاه لیزر به مهارت های خاصی نیاز داشته و باید توسط تکنسین های حرفه ای انجام شود. بطور مثال، در ایجاد طرح های تیره بر روی سطوح چوبی، باید فاصله تابش لیزر را کاهش داد. در این صورت، نقطه ی تحت تاثیر لیزر، بزرگتر می شود و حکاکی به رنگ تیره ایجاد خواهد شد. برش تا ضخامت 25 میلیمتر، به کمک دستگاه های لیزر امکان پذیر می باشد. البته این نوع دستگاه ها، طرح های مورد نظر را به کمک نرم افزارهایی مانند کورل دراو و اتوکد بر روی سطوح پیاده سازی می کنند. بنابراین، کافیست طراح، تنها طرح مورد نظر خود را در این نرم افزارها وارد کرده و محصول نهایی را با طراحی ناب و منحصر بفرد تحویل بگیرد.

دستگاه برش لیزر

دستگاه های باکیفیت را از ما خریداری کنید!

اگر شما هم در تولیدات چوبی خود، خرید یکی از این دستگاه های برش لیزر را ضروری می دانید، می توانید این نوع دستگاه ها را برای برش و حکاکی چوب از شرکت ما خریداری کنید. ما در پارس کیا مهنام، دستگاه های لیزرِ با کیفیتی را برای شما عرضه کرده ایم، تا با خرید دستگاهی اصل از ما، به کسب و کار خود رونق دهید. شرکت ما با ارائه خدمات پس از فروش، تبدیل به یکی از بهترین شرکت ها در زمینه حکاکی و فناوری لیزر شده و از رقبای خود پیشی گرفته است. چنانچه در مورد دستگاه های برش لیزر سوالی داشتید یا از کارشناسان ما مشورت و راهنمایی خواستید، می توانید با ما تماس بگیرید. همچنین، جهت خرید به وبسایت شرکت ما سر زده و از محصولات ما دیدن فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *